Nu börjar jag om (igen)

Hej. Ni som läst min blogg vet att jag jag bloggat lite från och till enda sen hösten 2007. Jag har vissa perioder där jag känner mig motiverad att blogga och nu har jag blivit väldigt inspiread av mänder av olika bloggar så nu sätter jag igång igen.
Just nu är det ungefär 1 månad och 21 dagar kvar tills jag går ut grundskolan. Jag har varit lite småstressad över det och jag har varit väldigt skoltrött och (nästan) struntat i allt. Jag har bara velat umgås med kompisar, sova och FESTA (my big passion). Skolan har inte varit lika jobbigt som jag trodde att det skulle varit just nu, jag har bara kämpat och jobbat så hårt i åttan och första terminen i nian att jag nu börjar känna mig väldigt trött på plugg. Nu ska jag verkligen försöka jobba mig igenom dom sista månaderna.
I februari gjorde alla sina gymnasieval Jag valde då Barn och fritid på Jensen västra, Fredrika bremer och Didaktus. Men nu har jag plötsligt ångrat mig (vilket alla mina nära och kära sa att dom visste att jag skulle göra, alla visste det förutom jag). Nu vill jag istället gå Samhälle beteende på Jensen västra (igen), Sjödalsgymnasiet och Östragymnasiet (som ligger precis där jag bor). Jag kände plötsligt att jag vill ha en större utmaning i gymnasiet, jag har aldrig valt den lätta vägen och kommer inte att göra det nu heller. Jag ska den 23 april gå på "prova på kväll" på Jensen västra, det ska bli väldigt intressant eftersom att jag är väldigt insresserad av det gymnasiet.

Idag har jag umgåtts med Ulrika, en av mina bästa vänner hon är som en till lilla syster för mig Jag ha även en (riktig) lilla syster som heter Tea, hon ett och ett halvt år yngre än mig. Men tillbaka till det jag skulle berätta om, Ulrika, vi har bakat kladdkaka, tagit det lungt och fixat med hennes blogg idag, jag länkar den här nedanför. Jag träffade henne för ungefär två år sedan (tror jag). Hon började i samma gymnastikgrupp som jag gick i då. Nu går ingen av oss på gymnastik längre, både hon och jag känner att vi inte har tid eller energi att lägga ner på det just nu men båda saknar det väldigt mycket.
Jag vill lägga till en till sak, min bästa vän Madeleine, förlåt mig. You are forever the one and only, I love you. 
Madde har jag känt hela mitt liv men vi har bara umgåtts i ungefär 7 år då hon flyttade hit till mitt område. Vi är väldigt tajta, hon är också som min syster och hon betyder väldigt mycket för mig.

Just nu känner jag att det är dags att börja gå och lägga sig, måste även fixa mitt rum lite, det är i en ända röra bara. Klockan är 22:19, jag hade tänkt gå och lägga mig klockan 22:00, det är ju skola imorgon, vi ska till ungdomsmottagningen i Huddinge (tror jag att det var). Ja "sänggåendet" blev lite försenat, så nu är det på tiden att jag avslutar mitt "första" inlägg med att säga god natt och ha det så bra alla!

Kommentarer
Postat av: Ulrika bebysis

Fan va fin bloggen är :)

Vi kommer säkert bli lika kända som blondinbella x) så småningom iaf :P Älskar dig<33

2009-04-20 @ 13:00:27
URL: http://ulrikapettersson.blogg.se/
Postat av: Ulrika bebysis

Fan va fin bloggen är :)

Vi kommer säkert bli lika kända som blondinbella x) så småningom iaf :P Älskar dig<33

2009-04-20 @ 13:00:32
URL: http://ulrikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0